En ny kampagne skal hjælpe samtalen i gang mellem lægerne og de par, hvis sexliv er præget af rejsningsproblemer.
Med Jerry Hall som ambassadør håber medicinalfirmaet Bayer HealthCare, der står bag potensmiddelet Levitra®, på at kunne nå ud med budskabet om at samtale både med læge og partner er nøglen til et bedre sexliv for par med rejsningsproblemer.
"Jeg har altid været af den overbevisning at tiltrækningsevne og parforhold ikke har noget med alder at gøre – faktisk bliver mange parforhold stærkere, jo ældre vi bliver." siger Jerry Hall. "Et sundt kærlighedsliv er ikke og bør ikke være forbeholdt folk i 20’erne og 30’erne, det er vigtigt for folk i alle aldre. Jeg samarbejder med Bayer HealthCare for at opfordre mænd til at konfrontere deres rejsningsproblemer og finde modet til at gøre noget ved situationen. Det kan være ved at tale med sin læge eller med partneren, men det er aldrig for sent at få mest muligt ud af sit kærlighedsliv" fortæller hun i pressemeddelelsen.
Jerry Hall vil ved et pressemøde, i anledningen af den internationale kongres European Society for Sexual Medicine, der finder sted i København fra den 4.-7. december 2005, udtale sig om emnet, ligesom hun vil deltage i en åben paneldiskussion og dele ud af sine erfaringer og råd.
"Samarbejdet med Jerry Hall giver os en mulighed for at nå ud til både mænd og kvinder og hjælpe og støtte dem i at tale med hinanden og med deres læge om problemerne. Det er vigtigt at forsøge at undgå følelsen af skam og tabu omkring rejsningsproblemer, og det gør man lettest ved at åbne op for en dialog," siger Henrik Wulff, Nordisk direktør for Bayer Pharmaceuticals.