For 23 år siden fik Evelyn Lauder, svigerdatter af Estée Lauder, en mission. Hun ville sætte fokus på brystkræft, øge opmærksomheden ved at få kvinder til at tale om brystkræft og styrke kampen mod brystkræft ved at støtte oplysning og medicinsk forskning. Denne beslutning traf hun i 1992, i en tid hvor tusinder af kvinder døde af sygdommen, men som kun få talte højt om.
Initiativet 'The Estée Lauder Companies Breast Cancer Awareness Campaign' blev kickstartet med den lyserøde sløjfe, som Evelyn udviklede sammen med Alexandra Penney fra Self Magazine. Sløjfen blev hurtigt til et universelt symbol for håb og brystsundhed.
Evelyn Lauder lancerede sammen med Estée Lauder Companies 'BCA'-kampagnen for at skabe fokus på sygdommen og tilskynde kvinder overalt til at være opmærksomme på sig selv, deres krop og deres brysts sundhed, for på den måde at opdage sygdomme på et så tidligt stadie som muligt. Samtidig arbejdede hun utrætteligt for at rejse midler til den livsnødvendige forskning, der skal til for at finde en kur. I dag er 'BCA'-kampagnen aktiv i mere end 70 lande og har indsamlet mere end 53 millioner dollars, der har været med til at støtte 166 globale forskningsprojekter.
I forbindelse med dette års brystkræftkampegne går Estée Lauder Companies skridtet videre og opfordrer alle til aktivt at gøre en forskel - både for kræftsyge, men også for den kræftsyges pårørende. For det er ikke kun den syge, der rammes. Det er hele hendes familie og hendes netværk. Årets to initiativer støtter derfor Dansk Brystkræft Organisation og deres arbejde for kræftsyge og deres pårørende.
De to initiativer:
- Selfie for en god sag
Tag i Fields den 3. og 4. oktober og tag et billede af dig selv ved Estée Lauder Companies fotovæg ved hovedindgangen og upload det til Instagram eller Facebook med #BCAjeggørenforskel. For hvert upload donerer Estée Lauder Companies i Danmark 10 kr. for de første 10.000 billeder, der i oktober 2015 uploades på Instagram og Facebook. Pengene går ubeskåret til Dansk Brystkræft Organisation, hvor de er øremærket til kvinder med børn, som har behov for psykologhjælp til dem selv og deres pårørende. Se de uploadede billeder her >> - Give & Get
Deltag i Estée Lauder Companies og Fields BCA Give & Get kampagne den 3. oktober. Donér 50 kr. ved Estée Lauder Companies stand ved hovedindgangen, og få en gave som tak. Du kan vælge frit mellem en række udvalgte produkter fra Estée Lauder Companies. Max 3 produkter pr. person. Alle donerede penge går ubeskåret til patientforeningen Dansk Brystkræft Organisation.