Feriefotos af madoplevelser hitter
Blandt de yngre rejsende er maden en så afgørende faktor, at det overgår specialtilbud, smukke strande og shoppingmuligheder, når der skal vælges feriedestination, skriver Hotels.com, der står bag undersøgelsen. De unge er også mere fokuseret på at nyde god mad på ferien end på at besøge seværdigheder og gå på opdagelse i naturen, og hele 76% indrømmer, at de foretrækker at tage billeder af maden i stedet for fx vennernes ansigter. Madfotografier af blandt andet pizzaer, pasta, doughnuts, shakes og nudler, men også mere eksotiske og lokale delikatesser, deles i stor stil på de sociale medier.
"De yngre rejsendes forkærlighed for det, vi hos Hotels.com har døbt #TastyTravels, bunder i, at mad hører til verdens mest sociale og værdifulde valutaer. Oplevelser er den nye form for rigdom, og mad kan give nogle af livets mest sanselige minder. Derudover er der nyt at smage på, hver gang man tager af sted. Så det er meget forståeligt, at den nye generation af rejsende måler deres ferie på, hvad de kan spise, hvordan de kan spise det, og hvor godt det vil gøre sig på Instagram" siger Johan Svanström, direktør for Hotels.com.
Carl Warners hyldest til tidens hotte foodie-destinationer
For at fejre den populære kombination af mad og rejser har den kendte madkunstner Carl Warner skabt en unik kunstserie, der virkelig bringer de store foodie-destinationer til live. Hvert scenarie er omhyggeligt bygget op af kendte fødevarer, der forbindes med destinationerne, og optaget med HD-fototeknik. Det parisiske marked og Eiffeltårnet er konstrueret af dekadent chokolade og blåskimmelost. Pantheon og en brostensbelagt gade i Rom er naturligvis kreeret af pasta, parmaskine og parmesan. Endelig er den fredfyldte zenhave med te-ritualet fortolket i makiruller, ingefær og shiitakesvampe med udsigt over Fuji i Warners hyldest til Tokyo.
"Da Hotels.com kom til mig med ideen, vidste jeg straks, at jeg havde den helt rigtige opskrift til at løse det. Det var alle tiders mulighed for mig at illustrere og levendegøre scener fra disse vildt populære foodie-destinationer på en sjov og nutidig måde" fortæller Carl Warner. "Jeg håber, at billederne ikke alene vil vække opsigt, men også inspirere folk til at gå online og booke en rejse, så de bogstavelig talt kan komme ud og smage på verden."
Klik på billederne herunder og se Carls Warners kunst-fotos.