Vores hjem er i fokus som aldrig før. I disse år bruger danskerne store summer på at ombygge og forbedre deres boliger. Især bliver der brugt penge på de dyre rum - køkkenet og badeværelset.
Når man ofrer mange penge og kræfter på en ombygning, er det vigtigt, at resultatet bliver, som man har drømt om. Derfor har Forbrugerstyrelsen udgivet en håndbog, der kan hjælpe danskerne gennem nogle af de overvejelser og problemer, man kan støde på under arbejdet med at forny sit hjem.
"Et køkken skal ikke bare se godt ud - det skal også være praktisk at arbejde i. I pjecen får forbrugerne hjælp både til at planlægge og gennemføre en ombygning, og det uanset om de ansætter håndværkere til det, eller om de gør-det-selv,” siger direktør i Forbrugerstyrelsen Louise Holck.
Dagligt hører Forbrugerstyrelsen fra forbrugere, der er stødt ind i problemer under en ombygning. For at undgå problemer er det vigtigt at have en basisviden om indretning og forløbet af hele byggeprocessen.
3 gode råd inden man går i gang med en ombygning:
• Forbered dig godt. Vid, hvad du vil have, inden du får fat i håndværkerne.
• Afsæt god tid. Lad være med at starte en ombygningen en måned før, der skal holdes konfirmation i huset.
• Gennemgå håndværkertilbudet i detaljer, selvom det er mange tætskrevne sider. Når du har skrevet under, er det nemlig den aftale, der gælder, uanset hvad der er aftalt mundtligt.
Kategori: Forbrugernyt
