Yoghurt to go, tak

Yoghurt to go, tak 

Det er særligt singler og par uden børn, som har en forkærlighed for drikkeyoghurter ...

Det er endnu ikke sæson for modne blåbær, men så kan man jo snuppe sig en yoghurt med de skønne bær ...

Danskerne efterspørger i stigende grad fødevarer, som er nemme at have med, når de er på farten, i skole og på arbejde. Fødevarer som er velsmagende. Og som lever op til vores krav om kvalitet, økologi og sundhed.
Den tendens oplever man også hos Arla, hvor salget af Cultura drikkeyoghurt det sidste år er steget med godt 13 pct. Det svarer til mere end 600.000 ekstra solgte drikkeyoghurt.
”Vi kan helt tydeligt mærke en ændring i danskernes indkøbsvaner. Efterspørgslen på enkle og sunde mellemmåltider og on the go-produkter bliver større og større. Dér har drikkeyoghurt fundet sin niche, og jeg tror ikke vi har set toppen af bjerget endnu,” siger Category Manager for Arla Cultura, Mette Schacht Færch.

Madpakken er død
Ifølge sociolog, fremtidsforsker og ekspert i forbrugertrends Birthe Linddal Jeppesen er udviklingen endnu et godt bevis på, at vores måltidsvaner generelt er under forandring.
”Madpakken såvel som det mere underlødige fast food udfordres gevaldigt i disse år af sundere og lækrere alternativer på markedet. Moderne mennesker, specielt de yngre, er vilde med såkaldte convenience produkter. Det skal være hurtigt, det skal være nemt – men det skal også være sundt,” forklarer hun.

Sunde alternativ til traditionelt fastfood
Derfor vurderer Birthe Linddal Jeppesen, at vi i de kommende år vil se et stadigt voksende udvalg af det mere sunde alternativ til traditionelt fastfood. I det hele taget vil folk lave langt mindre mad i fremtiden, og i stedet købe convenience-produkter og færdiglavet mad.
”Moderne mennesker har travlt og er ofte på farten. Der er meget, de gerne vil nå, og derfor vælger de mad, der kan gribes i en håndevending og spises på vejen, foran computeren eller efter sport uden at det kræver en masse,” siger hun og fortsætter:
”Den helt store udfordring for fødevarevirksomhederne i den sammenhæng er, at de skal kunne levere ikke bare hurtige produkter, men også sunde, lækre og bæredygtige produkter, der er lige til at gå til - og ikke mindst til at få fat i, når behovet opstår”.
Og den erkendelse er man også nået til hos Arla Cultura.
”I dag er udvalget af sund fast food eller on the go produkter markant større og bedre end for blot et par år siden. En tur rundt i Europa og USA viser os, hvor stort et potentiale, der er på markedet. De virksomheder, som forstår at imødekomme dén efterspørgsel, vil være en del af det nye opsving,” siger Mette Schacht Færch.

Arla Cultura-serien består af light-produkter uden tilsat sukker. Læs mere på

Til dig med passion for frugt og grønt
Kost & Ernæring
Til dig med passion for frugt og grønt 

Få nye og flere idéer til mad med mere frugt og grønt ...

Læs mere
Lidt frugt og grønt har også ret
Kost & Ernæring
Lidt frugt og grønt har også ret  

Ny rapport bekræfter, at frugt og grønt kan forebygge alvorlige livsstilssygdomme - også selvom man ikke når op på 600 gram om dagen ...

Læs mere
Solanin i grønne kartofler
Kost & Ernæring
Solanin i grønne kartofler  

Solanin i grønne kartofler dannes især i kartofler, som udsættes for sollys...

Læs mere
Sødt uden sukker
Kost & Ernæring
Sødt uden sukker 

To ernæringseksperter forklarer i et enkelt og letforståeligt sprog, hvordan du kan erstatte sukkeret uden at gå på kompromis med smagen...

Læs mere
Vi elsker light
Kost & Ernæring
Vi elsker light 

Flere foretrækker light sodavand, men selvom man slipper for de ekstra kalorier når man drikker light, er det stadig dårligt for tænderne...

Læs mere
Nyt lækkert og supersundt bær
Kost & Ernæring
Nyt lækkert og supersundt bær  

Hvis du tror, at du kender alle de frugter, der findes, så tro om. Acai hedder det lille smækre, supersunde bær, der nu præsenteres for første gang i Danmark...

Læs mere
Lav sæson for d-vitamin
Kost & Ernæring
Lav sæson for d-vitamin 

Fordi dagene er kortere og solen mer nærig i vinterhalvåret, kan det være nødvendigt med et tilskud af D-vitamin. Avocado er en af de fødevarer som indeholder meget D-vitamin ...

Læs mere
Sovsen er den vigtigste ingrediens på tallerkenen
Kost & Ernæring
Sovsen er den vigtigste ingrediens på tallerkenen 

Mange mennesker tror fejlagtigt på at sovsen på kartoflen, er den fedende synder på tallerkenen. Så derfor sparer vi den væk når vi gerne vil smide de overflødige kilo på sidebenene ...

Læs mere
Cola skader kvinders knogler
Kost & Ernæring
Cola skader kvinders knogler 

Cola er skadeligt for kvinders knogler og øger risikoen for knogleskørhed, viser en amerikansk undersøgelse...

Læs mere
Fedme og brystkræft
Kost & Ernæring
Fedme og brystkræft 

Vægtøgning giver store chancer for brystkræft...

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
Shopping
^lincoln university admission essay professional writers college papers annuaire secu dissertation write papers online