Regner grasten og zentropa går sammen

regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Steak og pasta
Diætist
Steak og pasta  

... med gulerodstagliatelle og ristede svampe.

Ugens opskrift fra Kostkompagniet.4764 kJ/ 1143 kcal.

Læs mere
Kulhydratmangel - ?
Diætist
Kulhydratmangel - ? 

Kostkompagniet skriver:I USA er den såkaldte Dr. Atkins Diet særdeles populær netop nu. Magre Hollywood-stjerner og andre kendisser (så som Madonna, Calista Flockhart, Geri Halliwell m.fl.) roser Dr. Atkins til skyerne.

Læs mere
Skylning af kød er bare IKKE ok!
Diætist
Skylning af kød er bare IKKE ok! 

Sidste år gik der bølger af benovelse (eller forskrækkelse?) hen over landet, efter en bestemt TV-udsendelse, hvor den kendte slanke-kok, Anne Larsen, viste hvorledes man skyller hakket kød efter stegning...

Læs mere
Kostkompagniet skriver
Diætist
Kostkompagniet skriver 

Lækker ny pastil.

Vi har tidligere bragt en artikel om hvordan man holder sin søde tand i skak. Konklusionen var, at det klogeste valg er, at spise sukkerfrie Gajoler, Laekeroler eller Delfoler....

Læs mere
Økologi og slankeprodukter
Diætist
Økologi og slankeprodukter 

... er en sjælden cocktail. Når man tager et kig på diætistens hylder med tomme emballager af hensigtsmæssige produkter til vægttab, så er det ikke ligefrem fordi at Ø-mærket dominerer i sortimentet.

Læs mere
Eventyrlig hverdagsmad til vægttab
Diætist
Eventyrlig hverdagsmad til vægttab 

Kostkompagniet afholder kurser på Kostskolen beliggende ved Krogerup Avlsgaard i Humlebæk. Kostkompagniet vil gerne formidle erfaringer med velsmagende, oplevelsesrig og mættende slankemad videre til dig, som ønsker at tabe i vægt.

Læs mere
Fedtfattig kage til ingen nytte
Diætist
Fedtfattig kage til ingen nytte 

Sidste år bragte et af damebladene seks forskellige kageopskrifter, som alle sammen var særdeles fedtfattige.

Læs mere
Økologi dokumenteret sundhedsfremmende
Diætist
Økologi dokumenteret sundhedsfremmende 

Dokumenteret forskel på økologiske og konventionelle grønsager..

Læs mere
Ost er ikke farligt
Diætist
Ost er ikke farligt 

Der er mange, som har droppet osten fuldstændigt, selv om de holder meget af ost. Forklaringen som angives er, at ”det er uhyggelig fedt, og helt uforeneligt med vægttab”.

Læs mere
Fedtfattig mad, kaloriefattig mad og sjælden mad
Diætist
Fedtfattig mad, kaloriefattig mad og sjælden mad 

Kostkompagniets diætist Charlotte Hartvig skriver...

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Shopping
^