Regner grasten og zentropa går sammen

regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Nej-hylden!
Diætist
Nej-hylden! 

På ”Nej-hylden” står der blandt andet: Fromage frais med sukker, både dem fra Cheasy med vanille eller bær, og dem fra Exquisa eller Nicolait med forskellige frugter.

Læs mere
De nye dadler
Diætist
De nye dadler 

Dadler er ikke mere, hvad dadler var engang. Julens aflange ovale æsker med et dobbelt lag af klæbrige frugter, med den hvide uduelige plasticgren i midten.

Læs mere
Chokolade - jo mørkere, jo bedre??
Diætist
Chokolade - jo mørkere, jo bedre?? 

Forleden dag talte jeg med en ny klient, som forklarede, at hun med omhu indkøbte noget specielt chokolade, som nærmest var sort i kuløren, fordi hun mente det var mindre fedende ...

Læs mere
Sødemiddelet
Diætist
Sødemiddelet 

En læser vil gerne skære ned på sukkeret i kosten, men vil gerne undgå sødemiddelet aspartam. Diætist Lene Bank Mathiesen besvarer brevkassen...

Læs mere
Rygestop og ekstra kilo
Diætist
Rygestop og ekstra kilo 

I forbindelse med rygestop er hun begyndt at løbetræne for at slippe for ekstra kilo, men hun har alligevel taget på, skriver hun til diætist Lene Bank Mathiesen..

Læs mere
Konstant småspiseri
Diætist
Konstant småspiseri 

Ditte elsker mad, men er træt af sin konstante småspiseri og spørger Diætist Lene Bank Mathiesen hvordan hun kan få styr på sulten..

Læs mere
Kost quiz´sen
Diætist
Kost quiz´sen 

Kan du score 13 rigtige?

Læs mere
Fedtstof
Diætist
Fedtstof 

Fra tid til anden er der mayonnaise med i Kostkompagniets opskrifter, og i forlængelse af det bringer vi i denne uge en bytteliste der på forhåbentlig pædagogisk vis, viser hvordan man kan jonglere mellem forskellige slags fedtstoffer...

Læs mere
Smørbare oste
Diætist
Smørbare oste 

Efterhånden er der en del forskellige smørbare oste, som har et passende kalorieindhold, i forhold til vægttab.

Læs mere
Is, fedt og snyd
Diætist
Is, fedt og snyd 

Kostkompagniet skriver:Tilsyneladende er det fristende at spinde guld på det faktum at folk tror, at fedtfattig betyder ”egnet til vægttab”.

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Shopping
^