Den nylige konkursbegæring fra Bruuns Bazaar chokerede modebranchen. Gennem mere end 20 år skabte parret bag det ikoniske brand, brødrene Bjørn og Theis Bruun, kollektioner, der med stilrene, elegante design, begejstrede kvinder med hang til det enkle og klassiske. Trods brandets popularitet, meddelte Bruuns Bazaar i begyndelsen af marts, at man havde indgivet konkursbegæring.
I dag meddeler Hanssen Brands A/S imidlertid, at de har opkøbt navnet.
“Vi er meget tilfredse med købet, da Bruuns Bazaar som brand passer rigtig godt ind i vores langsigtede vækststrategi. Vi vil opbygge en portefølje af internationale brands, hvor der er mulighed for at skabe synergi på tværs af segmenter og distribution. Vi har altid arbejdet ud fra devisen om, at ‘hvad der er værd at gøre, er værd at gøre godt’ – og sådan vil vi arbejde med Bruuns Bazaar” siger Søren Hanssen, CEO i Hanssen Brands A/S, i en pressemeddelelse.
Hanssen Brands A/S ejer flere varemærker inden for beklædning, børnetøj, indretning og briller, der bliver drevet på licens, og er aktionær i IC Group A/S, der har brands som Tiger of Sweden, Peak Performance og Malene Birger i deres portefølje.