Regner grasten og zentropa går sammen

regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Rugbrød er godt nok
Diætist
Rugbrød er godt nok 

Der har været en del omtale af rugbrød i pressen, hvor ernæringsfolk har advaret imod rugbrød med kerner.

Læs mere
At spise ude
Diætist
At spise ude 

Der er et spørgsmål, som folk ofte spørger diætisten om, nemlig: Hvad skal man stille op, når man skal ud og spise ?

Læs mere
At snyde chokoladetrangen!
Diætist
At snyde chokoladetrangen! 

Når nu hele 30% af den danske befolkning faktisk er overvægtige kan der nok være brug for et chokolade-trick ...

Læs mere
Fedt på balder og lår
Diætist
Fedt på balder og lår 

En læser spørger diætisten om det er muligt at tabe sig, selvom ens BMI er normal...

Læs mere
Slank med æg
Diætist
Slank med æg 

Findes der kost der særligt fremmer forbrændingen?

Læs mere
Vægtforøgelse efter vægttab
Diætist
Vægtforøgelse efter vægttab 

Hun havde ellers lige tabt sig, men oplever pludselig at have taget på igen og spørger diætisten hvad det kan skyldes ...

Læs mere
Vægttab og trivsel
Diætist
Vægttab og trivsel 

I hendes forsøg på at nå en lav, stabil vægt har hun kørt en stram kost- og trænings plan, men hun kæmper med træthed og sult ...

Læs mere
Få overblik over vægt og kostvaner
Diætist
Få overblik over vægt og kostvaner  

Lad dig guide af dit taljemål, og brug det til vurdering af, om der er behov for vægttab, skriver diætist Pernille Drost Nørregaard, Diætistkompagniet ..

Læs mere
Nutella vs. Ost
Diætist
Nutella vs. Ost  

En læser spørger KvindeGuidens diætist hvorvidt Nutella er et sundere alternativ end ost ...

Læs mere
Æggekur
Diætist
Æggekur 

En læser efterlyser en god æggekur - og spørger KvindeGuidens diætist om hun kan anbefale en...

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Shopping
^