Helena Christensen indviede lørdag eftermiddag verdens længste catwalk, der snoede sig ned igennem Strøget. Men catwalken nåede i realiteten langt ud over de imponerende 1,6 km som de 200 modeller viste skandinavisk mode frem på.
Catwalken kunne ses mere end 6,000 km væk på Times Square i New York, da den verdens omspændende nyhedsdistributør PR Newswire valgte at projektere billeder fra eventen op på verdens største digitale billboard, midt på den neonoplyste plads.
Resultat af målrettet indsats
At verdens længste catwalk ender i New York er dog ingen tilfældighed. Den øgede synlighed skyldes i høj grad også målrettet PR indsats. Men det er ikke kun modeugen, der er interessant for omverdenen. København har generelt tiltrukket sig meget opmærksomhed henover sommeren, fortæller Anéh Hajdu kommunikationschef i Wonderful Copenhagen.
”Citroën optog for nylig en ny reklamefilm med grønt fortegn i byen, fordi vi er kendt for vores cykler og bæredygtighed. Vi får konstant henvendelser fra hele verden, der vil skrive om vores gastronomi og en af verdens mest berømte fotografer, Mario Testino, afholdte for nylig et fotoshoot i København med fokus på byen, dansk design, mode og æstetik. At vi nu også kommer ud med modebudskaber på Times Square i NY er da næsten tårefremkaldende – på den gode måde ...