Modehuset Mulberry
I 1971 stiftede Roger Saul det engelske modehus Mulberry. Saul startede med at lave bælter og tasker i sine forældres baghave, inden han rykkede produktionen til Mulberrys første fabrik i Sydengland. Mærkets rygrad er et bredt udvalg af kvalitets lædertasker, punge og kalendere, som udgør 75 % af sortimentet. God kvalitet kombineret med iøjefaldende design med sans for detaljer, har gjort Mulberry kendt verden over.
Med sine kun 34 år er Mulberry et ungt modehus, som indtil for et par år siden havde et klassisk image, med produkter der signalerede charmerende engelsk landstil. Det ønskede huset at lave om på, så de ansatte i 1998 Christina Ong, som blandt andet har en baggrund hos Armani og Jil Sander. Med et budget på syv en halv millioner engelske pund, fik hun til ansvar at udvikle Mulberry og give det et mere nutidigt image. Ong gik på udkig efter nye designere, og i 2000 blev Nicolas Knightly ansat som chefdesigner.
Hans design blev en bragende succes. Med produkter som den meget kopierede taske Roxanne, hvis mange fans var celebrities som Kate Moss og Scarlett Johansen, førte Knightly modehuset ind i en ny æra. Nye fotografer og modeller blev sat på Mulberrys kampagner. Mulberrys butikker fik en ny og mere enkel indretning. Begge tiltag var med til at skabe profilen af et ungt modehus, som samtidig viser respekt for sine engelske rødder. Knightly udvidede accessories linjerne fra to til fire om året, og hans tøj kollektioner bestod af bløde strik bluser, bohemekjoler og lyse chiffontoppe. Den flotte bedrift blev også anerkendt i 2004, da Mulberry blev kåret som bedste accessories designer af British Fashion Council Award. Knightly valgte på trods af den store succes at forlade Mulberry til fordel for Louis Vuitton. Den nye chefdesigner blev Stuart Vevers.
Stuart Vevers har før designet for modehuse som Bottega Veneta og Louis Vuitton, og med sine kun 32 år bliver han kaldt for en af nutidens største designtalenter. I designet for Mulberry lægger han vægt på modehusets historie, og hans nøgleord er afslappethed, naturlighed og underspillet luksus.