Danskerne foretrækker hvid rengøring

Danskerne foretrækker hvid rengøring  

93 procent af danskerne foretrækker hvid fremfor sort rengøring, viser ny undersøgelse fra Userneeds af befolkningens holdning til rengøring, men 40 procent angiver, at de kun vil betale for hvid rengøring, hvis prisen i sidste ende er den samme.

Der behøver imidlertid ikke være den store forskel i prisen på sort og hvid rengøring. Med nye serviceplatforme, der tilbyder rengøring og andre services på nettet, er forskellen mere eller mindre forsvundet som støv fra en bogreol.

”Rengøringsportaler er med til at gøre dele af det sorte rengøringsmarked hvidt. Dertil kommer, at mange af vores kunder ikke tidligere har haft hjælp til rengøring. Enten fordi det var sort arbejde, eller fordi det var for dyrt,” siger Dennis Forchhammer, medstifter og direktør i rengøringsportalen Happy Helper.

Hos rengøringsportaler som Happy Helper tilbydes en times rengøringshjælp for 138 kroner, og kunderne kan få 25 procent tilbage i servicefradrag (det tidligere håndværkerfradrag).

Til sammenligning viser undersøgelser fra Rockwoolfondens forskningsenhed, at danskerne i gennemsnit betaler omkring 108 kroner i timen for sort rengøringshjælp. Og så er prisen på hvid rengøring faktisk en smule billigere end den sorte rengøring.

Kun 8 procent af danskerne betaler i dag for rengøring i hjemmet, men over halvdelen (51 procent) vil gerne have hjælp til at svinge støvsuger og gulvspand, viser undersøgelsen fra Userneeds.

”Danskerne prioriterer tid og dermed service stadig højere. Det handler om rengøring, men også om lettere håndværk, madlavning, bilpleje og indkøb. Fokus er på, hvad der kan skabe et tidsmæssigt overskud i en travl hverdag,” fastslår Dennis Forchhammer.

 

Kilde: Via Ritzau 

Forbrugernyt
Test dig selv: Kender du miljømærkerne? 

Miljømærker er en fantastisk hjælp, når der købes ind i hverdagen. Ved at kigge efter dem, finder man hurtigt vej til de produkter, der udmærker sig ved at være fremstillet i overensstemmelse med fastsatte miljøkrav.

Læs mere
Forbrugernyt
20 tips til en mere bæredygtig hverdag 

I en verden med begrænsede ressourcer, er vi nødt til at tænke på, hvordan vores forbrug og livsstil påvirker fremtiden. Vi er forpligtet til at tænke på vores børn og børnebørn, og sørge for at de i fremtiden vil have samme niveau af ressourcer og muligheder til rådighed, som vi har haft. Derfor…

Læs mere
Forbrugernyt
Efterlysning: Hjælp ukrainerne med genbrugstøj 

Med mere end 30.000 ukrainske flygtninge ankommet til Danmark på kort tid, og formentlig mange flere på vej, melder Røde Kors nu om, at der mangel på tøj i genbrugsbutikkerne.

Læs mere
Forbrugernyt
Bilpleje med omtanke 

Miljømæssigt er det ikke ligegyldigt, hvordan du vasker og vedligeholder din bil. Nogle bilplejemidler indeholder, ifølge Miljøstyrelsen, svært nedbrydelige og miljøbelastende stoffer.. Derfor glæder om at være opmærksom, hvis man vælger at vaske og ordne bilen derhjemme, for her ender rester af…

Læs mere
Forbrugernyt
Verdensmestre i økologi 

Nye, globale økologital viser, at Danmark fortsat har det største øko-forbrug i verden, hvilket udgør lidt over 13% procent af det samlede fødevaresalg. Ved at vælge økologiske fødevarer er man garanteret mad uden rester af pesticider, bedre dyrevelfærd, plads til natur og omtanke for miljøet.…

Læs mere
Forbrugernyt
At køre med sne på bilruderne er farligt - og dyrt 

Med det ustadige danske vintervejr, ved man aldrig, hvad man har i vente. Her er de vigtigste tips og regler til dig, der kører i vintertrafikken.

Læs mere
Forbrugernyt
Coronapasset på sundhed.dk er klar til de rejselystne 

Sundhed.dk har netop lanceret den nyeste udgave af sine coronapas. De nye coronapas er blandt andet blevet udstyret med en QR-kode, der kan scannes, og dermed kan det let verificeres om coronapassene er ægte. Med de seneste ændringer lever sundhed.dk's coronapas op til EU-kravene, og derfor er det…

Læs mere
Forbrugernyt
Ny undersøgelse: Børn har svært ved at spotte influencer-reklamer på sociale medier 

En ny undersøgelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at mange børn ikke kan identificere reklame-indhold fra influencers på sociale medier som YouTube. Det er et problem, mener erhvervsminister Simon Kollerup.

Læs mere
Forbrugernyt
Omstridte markedsføringsmetoder af nye tobaks- og nikotinprodukter 

Tobaks- og nikotinproduktet, IQOS, er, ifølge Kræftens Bekæmpelse, et relativt nyt produkt på det danske marked. Til forskel fra cigaretter, hvor man inhalerer brændt tobak, så opvarmes tobakken i et håndholdt ICOS elapparat, inden den nikotinholdige røg indhaleres. Produktet er også kendt som…

Læs mere
Forbrugernyt
Sådan skal tobaksvarer gøres mindre attraktive for unge 

Kan en kedelig, mere neutral farve på tobakprodukters emballage betyde, at børn og unge vil holde sig fra tobakken?

Det mener eksperter på baggrund af erfaringer fra andre lande, og derfor er det nu en del af regeringens særlige indsats, der skal nedbringe børn og unges forbrug af tobaks- og…

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
Shopping
^