regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Silica skade huden
Diætist
Silica skade huden 

Kan kosttilskuddet Silica skade huden?

Læs mere
Fedtdepoter
Diætist
Fedtdepoter 

Det fedt, som danner depoter på lår, baller og hofter, det sidder ligesom bedre fast. Der er en naturlig forklaring på dette...

Læs mere
Sult
Diætist
Sult 

Det er ikke meningen, at man skal sulte. Det er ikke holdbart i det lange løb. Giv hellere køb på en smule af dit ambitionsniveau, for at opnå velvære – en kostomlægning fra Kostkompagniet skulle gerne være en løsningsmodel, som holder livet ud.

Læs mere
Vægttab uden motion?
Diætist
Vægttab uden motion? 

Hvad gør man når man ens vægt går op og ned som en yoyo, og når man samtidig ikke har mulighed for at motionere sig til et stabilt vægttab?

Læs mere
Vægttab
Diætist
Vægttab 

Hun har tabt 25 kg. Og vil gerne tabe endnu 7 kg. Men nu har hun ”ramt muren” og oplever ikke længere vægttab. Hun spørger diætist Lene Bank Mathiesen hvordan hun får sluppet de sidste kilo..

Læs mere
Hvorfor taber jeg mig ikke?
Diætist
Hvorfor taber jeg mig ikke? 

Hun spiser mindre og sundere, hun motionere - og alligevel taber hun sig ikke. Diætisten giver råd...

Læs mere
Kan jeg fortsætte kuren?
Diætist
Kan jeg fortsætte kuren? 

Heidi trives på en kur à la Atkins og spørger diætisten om hun kan fortsætte....

Læs mere
Kombi-sødning
Diætist
Kombi-sødning 

Det er et evigt dilemma, at enten anvender man sukker til at smagssætte syltetøj, saft, desserter o.lign. – og så er der straks for mange kalorier til en seriøs vægt-kæmper eller også anvender man sødemiddel – og så smager det bare for anderledes.

Læs mere
Diætistkonsultation
Diætist
Diætistkonsultation 

Hun har taget 8 kg. på efter sine 2 fødsler og vil gerne tabe sig gennem vejledning fra diætisten..

Læs mere
Mad i mørke
Diætist
Mad i mørke 

kostkompagniet skriver:Igennem de seneste år har landet været genstand for en bølge af undervisning i hvorledes, man beregner madens fedtenergiprocent.

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Shopping
^