Moderrollen og bryst-selvtillid
Mens rollen som mor øger kvinders generelle selvtillid, er 40 procent af mødrene mindre tilfredse med deres bryster, efter at de har fået børn. Halvdelen føler samtidig, at de har mistet den ”perfekte” form, og 63 procent vurderer selv, at deres bryster hænger som et resultat af at have fået børn.
Vi lever i en ungdomsbesat kultur, og ifølge Triumph er mange kvinders selvforståelse bundet op på normer om fysisk perfektion. På baggrund af det, mener Triumph, at det ikke er nogen overraskelse, at eksempelvis en ”mummy makeover” – der engang var noget kvinder i 50’erne fik foretaget – i dag er i rivende vækst blandt kvinder i 30’erne. Ifølge undersøgelser foretaget af Det Amerikanske Selskab af Plastikkirurger (ASAPS) så ville 62 procent af alle mødre overveje en “mummy makeover” samt et brystløft, hvis de fik muligheden.
Mission: 1,5 millioner kvinder skal have hjælp med at finde den perfekte bh
Triumph mener imidlertid, at der er andre og mindre invasive metoder til at genvinde eller styrke sin selvtillid. En god bh, som giver den rette støtte, og som samtidig løfter og former barmen, kan gøre en stor forskel.
“Triumph har i over 130 år lyttet til kvinders behov når det kommer til lingeri. Vi forstår de udfordringer, som kvinder står overfor, når de skal finde lingeri med perfekt pasform og komfort. Lingeri er et emotionelt produkt; den forkerte pasform kan ødelægge en kvindes selvtillid og hendes dag. Derfor har Triumph i 2016 en mission om at hjælpe 1,5 millioner kvinder på verdensplan med at finde den perfekte bh,” siger Suzanne McKenna, Triumphs globale head of brand.
Danske kvinder køber lingeri for dem selv
”Danske kvinder køber primært undertøj for deres egen skyld. Per Østergaard fra Aalborg Universitet har forsket I området og slår fast, at kvinder køber lingeri for at føle sig mere selvsikre, for at føle sig mere feminine og for deres egen fornøjelses skyld. Det betyder, at de ikke har noget som helst problem med at iføre sig dyrt lingeri velvidende, at det ikke skal vises frem for en mand,” siger kultursociolog Emilia Von Hauen.