Lene Borggaard forlader Bruuns Bazaar Women for at designe for InWear.
InWear begår modeindustriens kup ved at ansætte Lene Borggaard som ny Design Manager. Lene Borggaard, chefdesigner for Bruuns Bazaar Women siden 1999, sætter sig i den ledende stol hos InWear dette forår.
”Det er en betydningsfuld udvikling for os” fortæller Thomas Ulstrup, Managing Director hos InWear. ”Lenes markante design og stærke styles vil være med til at få InWear til at genvinde sin position som førende i den internationale modeverden. Vi er meget glade for at kunne byde hende velkommen".
Markant profil
Lene Borggaard, 39, er kendt i modeverden for hendes professionalisme, sofistikerede stil, kompetencer og hendes flair for at lave kreationer, der integrerer disse kvaliteter. Hendes design er moderne, sexet og kosmopolitisk.
”Mit mål er at få InWear til at skille sig ud” fortæller Lene Borggaard. ”Jeg ser InWear som et stort internationalt mode brand der har et godt øje for innovation og hvad der foregår på markedet. Det er det, jeg synes, er så spændende her”.
InWears mål er at opnå så stærkt et varemærkekendskab og image som muligt, hvilket grundlæggende bygger på inspiration og InWears design. ”Derfor vil Lenes vision, energi og drive være vigtige for InWears udvikling” tilføjer Thomas Ulstrup.
Forandringer hos InWear
Lene Borggaard kommer til InWear på et tidspunkt, hvor mærket er ved at implementere langsigtede planer om på sigt, at fremhæve dets city casual og ”mix and match” stilarter, udrulle en ny markedsføringsprofil og udvide det globale netværk med yderligere 100 butikker. Dette er allerede sat i gang, med bl.a. åbningen af nye butikker i Dubai og Sevilla i Spanien. InWear har også planer om at lancere en separat, eksklusiv kollektion. Af andre nye tiltag ses, at InWear er ved at lave et nyt accessories-koncept med mere plads til langt flere produkter i de allerede eksisterende butikker og butikker med kun accessories med forventet lancering i 2008
Kategori: Stil & mode
