MTV Tyskland, der sender til ca. 100 millioner seere hver dag døgnet rundt, har forelsket sig i det danske tøjmærke Nur Rock. Så meget, at studieværterne vil bære en række forskellige styles fra sommerkollektionen i den kommende tid.
”Danske tøjdesignere er i top og har egentlig været det længe. Derfor tog vi til modemessen i Øksnehallen i februar og faldt blandt andet meget hårdt for Nur Rock. Hvorfor? Fordi vi kan lide kollektionen. Så simpelt er det”, siger Charlotte Raether, MTV Styling i Tyskland.
På Islands Brygge i København sidder indehaveren af Nur Rock, Liisa Vartiainen Lauenborg, og designer in chief, Didde Tejner Svendsen, med hænderne højt oppe over hovedet. ”Jeg kan bevidne, at det overhovedet ikke gør ondt, når en appelsin falder ned i ens turban. Det siger sig selv, at MTVs forespørgsel er et enormt push for os. En kæmpe cadeau.” siger Liisa Vartiainen Lauenborg.
At det netop er fra Tyskland, interessen viser sig i særlig høj grad nu, kommer ikke helt bag på Liisa Vartiainen Lauenborg.
”Vi har længe været en stor fan af tysk minimalistisk design og har tidligere hentet vores inspiration til kollektionerne blandt andet fra Hamborg, Berlin og München. Der er penge i Tyskland, og moderne tyskere har en rigtig god clean smag”, fortæller Liisa Vartiainen Lauenborg, og siger samtidig, at selve navnet Nur Rock ikke er valgt med henblik på at slå igennem i Tyskland.