Panik i lingeributikken
Nogle mænd går i panik, andre kender ikke størrelsen og en hel del gestikulerer ivrigt og benytter frugtbetegnelser, når de skal forklare ekspedienten i lingeributikken, hvilken størrelse bh deres kæreste eller ægtefælle bruger. Mens den yngre generation i højere grad er bevidst om størrelse og stil, har de ældre herrer ikke helt styr på deres ABC, vurderer lingeributikken Change.
Frugt-logik
Ifølge Change er det ikke ualmindeligt, at mænd associerer bryster med frugter. Meloner er de store og fyldige, appelsiner de mellemstore og mandarinerne de små og faste. Men nutidens teknik har heldigvis gjort lingerishopping lidt nemmere.
”Når mænd skal købe lingeri ved de sjældent hvilken størrelse, de leder efter. Nogle gange trækker de telefonen frem og viser et billede af konen i bikini – ud fra det er det så ren gætteleg. Andre gange bruger vi os selv som størrelsesguide eller også spørger vi ind til, om hun er en lille eller stor håndfuld,” siger Gitte Holm, som er pr-ansvarlig hos Change.
Han vil have frækt - hun vil have funktionelt
Et kig i lingeriskuffen og et klik med iphonen kan lede de forvirrede mænd på rette kurs, når det gælder størrelsen. Men hvad med stilen? Mænd og kvinder er tilsyneladende vidt uenige om lingeriets formål. Mens kvinder tænker funktionelt, har mænd ofte tankerne rettet i retning af det mere pikante.
”Mænd er i højere grad end kvinder på udkig efter negligé, og køber oftere stringtrusser og strømpeholdere, mens kvinderne vælger hipsters eller tai-trusser,” konkluderer Change.