Filmpræmiere - vind billetter


ERROR: Content Element with uid "2420" and type "mailform" has no rendering definition!

Filmpræmiere - vind billetter

Filmpræmiere - vind billetter 

Blomsterne fra Yorkshire - de udvikler sig i trin, og hvert trin er smukkere end det foregående. Men det sidste er det smukkeste !

'Yorkshires blomster er som Yorkshires kvinder. De udvikler sig i trin, og hvert trin er smukkere end det foregående. Men det sidste er det smukkeste!
Denne smukke hyldest skyldes John, som bliver opfordret af sin kone til at give et foredrag om sin blomsterhobby i Knapely Women’s Institute. Opfordringen skyldes, at det da aldrig kan blive værre end et to timers foredrag om alt, man har lyst til at vide om broccoli, eller et foredrag om tæpper (både ægte og andre). Da det bliver læst op foran forsamlingen af kvinder, har det imidlertid fået en anden klang. I mellemtiden er John død af leukæmi.
Den verdensomspændende organisation Women’s Institute har som slogan ”Oplysning, sjov og venskab”, og netop det sidste har Annie brug for, da John er død. Hendes veninde, Chris, er der altid som en trofast støtte, og de øvrige veninder fra Women’s Institute hjælper også gerne med at holde hendes humør oppe.
Men de lader det ikke blive ved det. Chris får den idé at lade overskuddet fra årets kalender fra Knapely Women’s Institute gå til kræftafdelingen på det hospital, hvor John blev behandlet. De kunne i hvert fald godt bruge en ny sofa i venteværelset. Belært af erfaringen for salget af de seneste års kalendere med lokale kirker og lignende som motiv foreslår Chris imidlertid at peppe den lidt op – med en håndfuld nøgne pinupper. Og det er veninderne selv, der skal stille op til det!
Chris er nærmest berygtet for sine skøre indfald, men lidt efter lidt erkender pigerne, at dette måske er sagen, der er værd at kæmpe for. Selv uden tøj på. Men venindernes blufærdighed (for slet ikke at tale om fotografens) er ikke den eneste forhindring. Pigernes ægtemænd skal også lige overbevises – og det gælder ikke mindre for generalforsamlingen i Women’s Institute.
Men projektet bliver gennemført, tøjet kommer af, billederne kommer i kameraet, og trykpressen kører. Så mangler Chris og Annie bare at få gjort pressen opmærksom på projektet, så de kan få solgt nogle kalendere…
De skulle bare vide, at de få dage senere ikke er blot på forsiden af de engelske aviser, men også er blevet berømte i det meste af verden. Snart lokker berømmelsen med optræden i talkshows i USA og andre utrolige oplevelser. Men så er spørgsmålet, om det overhovedet var det, de ville – og om venskabet mellem den flyvske Chris og den stille Annie kan holde til det.

VIRKELIGHEDENS TAPRE KVINDER

”Calendar Girls” er baseret på den sande historie om Angela Baker, hvis mand døde af kræft, Tricia Stewart og deres veninder fra Rylstone and District Women’s Institute, som i slutningen af 1999 optrådte nøgne i deres 2000-kalender. De havde nok forventet af deres optræden, som Vorherre havde skabt dem, ville få en og anden til at spærre øjnene op, men de var slet ikke forberedt på, at de ville blive et verdensomspændende fænomen. Som i filmen var formålet at rejse penge til det lokale hospital, som havde behandlet Angelas mand for kræft, og det var Tricia, der fik ideen om, at de skulle optræde i typiske husmoderroller… men uden tøj.
Fra de lokale til de landsdækkende medier bredte historien sig som en løbeild, og kort efter som en præriebrand, for de kom på forsiden af New York Times og optrådte på de største talkshows i USA. Succesen var så stor, at kalenderen ved en opgørelse først i 2003 var solgt i et oplag på over 300.000 eksemplarer, som havde indbragt 600.000 £ til støtte for leukæmi-behandling og forskning. Og den havde gjort sine ’kalenderpiger’ til verdensstjerner.
Inden længe var de også på vej til at blive filmstjerner, da Harbour Films dukkede op med et godt tilbud.
- Tanken om en film var aldeles nervepirrende, husker Angela Baker. – Jeg syntes, det ville være hårdt for min familie og mig at se vores historie blive fortalt på det hvide lærred

Psykolog
Han har profil på datingsider 

"Hvad kan årsagen til at min kæreste optræder på på datingsider? Hvad får han ud af at kontakte kvinder der?"...

Læs mere
Psykolog
Savner at føle sig elsket og værdsat 

De er gift og har en lille datter sammen. Men hun savner at føle sig værdsat og elsket - og overvejer at forlade ham ...

Læs mere
Psykolog
Hun går for meget på kompromis 

Hun går så meget på kompromis med sine egne ønsker, at hun mister sig selv og sit forhold ...

Læs mere
Psykolog
Hun er ”den anden kvinde” 

Hun er frustreret over igen at havne i rollen som "den anden kvinde" ....

Læs mere
Psykolog
Hun har en affære 

De har været sammen i 20 år og har to små børn. Nu har hun en affære ...

Læs mere
Psykolog
Reaktion på datters homoseksualitet 

Hun er chokeret og har mange ambivalente følelser over at få at vide, at hendes datter er homoseksuel ...

Læs mere
Psykolog
Forelsket i musiklæreren 

Psykologen besvarer en 19-årig pige, som er fortvivlet over sin forelskelse i sin 35 år ældre musiklærer ...

Læs mere
Psykolog
Har ikke mod på job 

Hun er nyuddannet pædagog, men kan ikke rigtig finde lyst og mod til at finde sig et pædagogjob ...

Læs mere
Psykolog
Han er jaloux og usikker 

Hun har ikke lyst til at opgive sit forhold, men hans usikkerhed, hans jalousi og hans forhold til ekskæresten, bekymrer hende ...

Læs mere
Psykolog
Bruger han prostituerede? 

Hun mistænker sin kæreste gennem 3 år, for at have besøgt en prostitueret ...

Læs mere
Nye Bøger
Filmpræmiere - vind billetter

Filmpræmiere - vind billetter 

Blomsterne fra Yorkshire - de udvikler sig i trin, og hvert trin er smukkere end det foregående. Men det sidste er det smukkeste !

'Yorkshires blomster er som Yorkshires kvinder. De udvikler sig i trin, og hvert trin er smukkere end det foregående. Men det sidste er det smukkeste!
Denne smukke hyldest skyldes John, som bliver opfordret af sin kone til at give et foredrag om sin blomsterhobby i Knapely Women’s Institute. Opfordringen skyldes, at det da aldrig kan blive værre end et to timers foredrag om alt, man har lyst til at vide om broccoli, eller et foredrag om tæpper (både ægte og andre). Da det bliver læst op foran forsamlingen af kvinder, har det imidlertid fået en anden klang. I mellemtiden er John død af leukæmi.
Den verdensomspændende organisation Women’s Institute har som slogan ”Oplysning, sjov og venskab”, og netop det sidste har Annie brug for, da John er død. Hendes veninde, Chris, er der altid som en trofast støtte, og de øvrige veninder fra Women’s Institute hjælper også gerne med at holde hendes humør oppe.
Men de lader det ikke blive ved det. Chris får den idé at lade overskuddet fra årets kalender fra Knapely Women’s Institute gå til kræftafdelingen på det hospital, hvor John blev behandlet. De kunne i hvert fald godt bruge en ny sofa i venteværelset. Belært af erfaringen for salget af de seneste års kalendere med lokale kirker og lignende som motiv foreslår Chris imidlertid at peppe den lidt op – med en håndfuld nøgne pinupper. Og det er veninderne selv, der skal stille op til det!
Chris er nærmest berygtet for sine skøre indfald, men lidt efter lidt erkender pigerne, at dette måske er sagen, der er værd at kæmpe for. Selv uden tøj på. Men venindernes blufærdighed (for slet ikke at tale om fotografens) er ikke den eneste forhindring. Pigernes ægtemænd skal også lige overbevises – og det gælder ikke mindre for generalforsamlingen i Women’s Institute.
Men projektet bliver gennemført, tøjet kommer af, billederne kommer i kameraet, og trykpressen kører. Så mangler Chris og Annie bare at få gjort pressen opmærksom på projektet, så de kan få solgt nogle kalendere…
De skulle bare vide, at de få dage senere ikke er blot på forsiden af de engelske aviser, men også er blevet berømte i det meste af verden. Snart lokker berømmelsen med optræden i talkshows i USA og andre utrolige oplevelser. Men så er spørgsmålet, om det overhovedet var det, de ville – og om venskabet mellem den flyvske Chris og den stille Annie kan holde til det.

VIRKELIGHEDENS TAPRE KVINDER

”Calendar Girls” er baseret på den sande historie om Angela Baker, hvis mand døde af kræft, Tricia Stewart og deres veninder fra Rylstone and District Women’s Institute, som i slutningen af 1999 optrådte nøgne i deres 2000-kalender. De havde nok forventet af deres optræden, som Vorherre havde skabt dem, ville få en og anden til at spærre øjnene op, men de var slet ikke forberedt på, at de ville blive et verdensomspændende fænomen. Som i filmen var formålet at rejse penge til det lokale hospital, som havde behandlet Angelas mand for kræft, og det var Tricia, der fik ideen om, at de skulle optræde i typiske husmoderroller… men uden tøj.
Fra de lokale til de landsdækkende medier bredte historien sig som en løbeild, og kort efter som en præriebrand, for de kom på forsiden af New York Times og optrådte på de største talkshows i USA. Succesen var så stor, at kalenderen ved en opgørelse først i 2003 var solgt i et oplag på over 300.000 eksemplarer, som havde indbragt 600.000 £ til støtte for leukæmi-behandling og forskning. Og den havde gjort sine ’kalenderpiger’ til verdensstjerner.
Inden længe var de også på vej til at blive filmstjerner, da Harbour Films dukkede op med et godt tilbud.
- Tanken om en film var aldeles nervepirrende, husker Angela Baker. – Jeg syntes, det ville være hårdt for min familie og mig at se vores historie blive fortalt på det hvide lærred

Pinterest Facebook Twitter RSS Instagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
^