Regner grasten og zentropa går sammen

regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

Diætist
Stegning af kød i fedt og olie er OK 

Det har altid været god latin, at når man skal stege et stykke kød, så skal fedtstoffet doseres så sparsomt som muligt, for at det kan ende med at være en del af et sundt måltid.

Læs mere
Diætist
Må vi lige have lov 

Når man skal tabe sig er det af stor betydning, at andre mennesker bakker projektet op. Opbakning kan være så godt, at man næsten oplever, at man er flere om at løfte byrden.

Læs mere
Diætist
Farlige fede Mænd 

Kostkompagniet skriver:Hvorfor nedlægger mændene deres våben i slankekampen, hvorfor er det som om at alverdens gode budskaber og forslag om et sundere og slankere liv preller af på de maskuline gener?

Læs mere
Diætist
Når vand bliver for vandet 

En ting, som godt kan blive lidt træls i et vægttabsforløb er, at hele væskebehovet helst bør dækkes ved hjælp af kalorie-frie drikkevarer.

Læs mere
Diætist
Får du seks om dagen...? 

"6 om dagen". Prøv lige at sige det højt. Budskabet skal ikke misforstås, og bag dette ligger slet ikke nogen erotisk bagtanke. Men Fødevaredirektoratets kampagne der skulle lokke os danskere til at spise mere frugt og grønt er blevet misforstået !

Læs mere
Diætist
Kartoflens op- og nedture  

Bør den traditionelle kostpyramide vendes "på hovedet"? Svaret er nej ifølge Ernæringsrådets nyeste rapport..

Læs mere
Diætist
Spis lige brød til ... 

Kostkompagniet skriver: Brød er en fast bestanddel af danskernes kostvaner. I modsætning til andre folkeslag har danskerne stort set altid spist rugbrød, men hvedebrødets udbredelse op gennem 80érne har skubbet rugbrødet i baggrunden.

Læs mere
Diætist
Den gode danske frikadelle  

...og andre fede historier - Kostkompagniets diætister skriver:Er det overhovedet muligt at finde hoved og hale i alle de fedtbesparende budskaber? Og hvordan får man egentlig frikadellen til at blive dejlig brun og gylden?

Læs mere
Diætist
Ned i vægt med langsigtet succes! 

Kostkompagniets kliniske diætister skriver:

Du skal ikke bare kunne holde dine nye og sunde kostvaner ! De skal også være til at holde ud ! Langsigtet vægttab opnås kun, hvis man kan spise sig mæt hver dag og samtidig være tilfreds.

Læs mere
Diætist
Kost: Mayonnaise – og lidt om fisk i tomat… 

Hvis man er begejstret for en stribe mayonnaise eller remoulade på ovenpå pålæg, så er der nu om dage mulighed for at det kan lade sig gøre uden det koster mange kalorier.

Læs mere
Pinterest Facebook Twitter RSS Instagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
regner grasten og zentropa går sammen

Regner grasten og zentropa går sammen 

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Regner Grasten film og Zentropa går sammen om et nyt filmselskab, som skal producere film, der overrasker både os selv og publikum. Med andre ord: den sikre vej til succes i biografen ...

Filmselskabet får navnet FILMFABRIKKEN og er tænkt som et dansk Miramax. Miramax er igen et produkt af den stærke amerikanske independent film-industri, som revolutionerede Hollywood i slutningen af 1960’erne og igen i 1990’erne, hvor Miramax og Sundance Film festival i fællesskab var grundlæggerne af den moderne filmindustri, som vi kender den i dag.

Det er fra USA, vi har set overraskelserne komme. Film som ingen troede på, men som blev kæmpesucceser. Det startede allerede i 1930’erne med SNEHVIDE, som i dag er den næststørste succes i verdenshistorien kun overgået af Borte Med Blæsten. Men listen er lang: Fagre Voksne Verden, American Graffiti, Rocky Horror Picture Show, Easy Rider, Gøgereden, Rocky, Saturday Night Fever, On Golden Pond, Pulp Fiction, The Blair Witch Project, Little Miss Sunshine, Napoleon Dynamite, My Big Fat Greek Wedding, Borat … Ovennævnte film viser, at kommer der et GODT projekt, der kun koster en halv million, er der INTET, der forhindrer filmen i at blive den største succes i de sidste 20 år. Hemmeligheden er at fortælle publikum, at filmen er der.

FILMFABRIKKEN skal være den legeplads, hvor legen er filmen, og lanceringen er alvoren. Vi vil ikke lancere mod målgrupper. FILMFABRIKKEN sætter filmen og publikum i centrum uden at tænke på målgrupper. De nævnte film er et levende bevis på denne marketings strategi.

Ingen film bliver produceret med mindre, vi tror på, at den bliver set af mindst 100.000 mennesker i biografen. Legen skaber grundlaget for filmsucceser og FILMFABRIKKEN er ikke bange for at sætte hele styrken bag for at give filmene den succes de fortjener i biografen. Ingen film bliver sat i gang med mindre, den har en kant, der overrasker.

Planen er at producere 4-6 film om året, hvor de fire film er på mindre budgetter og de 2 på større mainstream budgetter.

Dansk film mangler en ordentlig gang energi. Vi har i for lang tid sovet på Dogmesuccesen, der kom for mere end ti år siden. Det syder og bobler derude, og FILMFABRIKKEN vil smide mere kul på, så kedlen eksploderer.

Inden udgangen af 2007 er FILMFABRIKKEN blevet et univers med aktiv webside med net-TV og et månedligt magasin om independent produktion i hele Europa. Håbet er, at alle filmelskere i Europa vil skabe film for det store publikum på den skæve måde.

FILMFABRIKKEN får hovedkvarter i FILMBYEN, og Regner Grasten Film flytter samtidig sine øvrige produktioner til FILMBYEN. Zentropa og Regner Grasten Film arbejder samtidig på at effektuere hele filmproduktionen i Filmbyen, så filmene kan blive produceret mere effektivt og billigt, men med et bedre visuelt resultat. Med andre ord: pengene skal op på lærredet.

^